Siedem zasad prowadzenia sklepu aby zaistnieć w Internecie.
1. Reklama dźwignią handlu.
Bez reklamy nawet złoto nie miałoby swojej wartości, dodanie strony do katalogów i wyszukiwarek to minimum jakie trzeba wykonać. Należy pamiętać o prawidłowym tytule, opisie i słowach kluczowych (tzw. metatagi). Nie wrzucaj w opis rzeczy których nie ma w Twoim sklepie, bo sklep straci na wartości w ocenie robota który będzie indeksował sklep lub redaktora. Pamiętaj 60% klientów znajduje swoje sklepy poprzez wyszukiwarki
2. Umieszczaj pełną informację o produkcie.
2/3 klientów opuszcza sklep internetowy z powodu nie pełnej
informacji o produkcie. Należy pamiętać że w sklepie internetowym nie ma możliwości dotknąć produktu, przyjrzeć mu się z bardzo bliska. Dlatego dokładny opis produktu jest niezbędny.
3. Dbaj o klienta.
Niezadowolony klient powie 10 osobom, zadowolony 4 osobom zachęcając je do zakupu, dodatkowo ten sam klient chętniej powróci do Twojego sklepu jeśli będzie potrzebował jakiegoś z asortymentu który oferujesz. Klienci lubią sprawdzone sklepy.
4. Zadbaj o wygląd sklepu.
Dbaj, aby opisy, banery, kolorystyka pasowały do sprzedawanego asortymentu, wygląd sklepu internetowego stanowi o sklepie tak samo jak nie pomalowane ściany w fizycznym sklepie z lokalem. Używanie krzykliwych kolorów które drażnią oczy nie jest najlepszym rozwiązaniem, kolorystyka sklepu nie powinna przeszkadzać ani odciągać klienta od czytania np. opisu produktu.
5. Jeśli możesz rób promocję.
Każdy chce zrobić dobry interes, klienci lubią korzystać z promocji jeśli są one dla nich naprawdę korzystne. Masz taką możliwość zrób promocję i poinformuj o tym swoich klientów.
6. Informuj klientów o nowościach.
Stała grupa klientów którzy robili wcześniej zakupy w Twoim sklepie, powróci do niego jeżeli wcześniejsze zakupy były dla nich dobre. Wysyłając informacje do klientów zwiększasz z każdym tygodniem grono osób które mogą stać się oponowanie Twoimi klientami.
7. Dbaj o aktualność cen.
Klienci krążą po sklepach szukając najlepszego produktu w najlepszych cenach, dlatego aktualizowane cen jest niezbędnym elementem handlu w Internecie.
Autor: Artur Samojluk