Zaloguj sięZALOGUJ  POMOC  KONTAKT


Jak założyć sklep internetowy?


Zagadnienie wbrew pozorom jest znacznie szersze niż sprowadzanie go do instrukcji jak zainstalować oprogramowanie sklepu. W jego zakres wchodzi kilka kluczowych zagadnień mających istotne znaczenie już na etapie koncepcji naszego biznesu. Jednym słowiem, to jak zaczniemy ma przełożenie na efekty jakie osiągniemy w długo terminowym działaniu.

Co należy wiedzieć zanim założymy gdziekolwiek sklep? Na co należy zwrócić uwagę?
 

Sześć rzeczy jakie powinieneś przemyśleć zanim założysz sklep internetowy


1. Stabilność aplikacji i możliwość panowania nad jej działaniem.
Na różnego rodzaju stronach i serwisach roi się od gotowych skryptów sklepów. Ba, nawet od instrukcji ich instalacji i uruchomienia. Kłopot pojawia się kiedy wyskakuje błąd, lub jeżeli chcemy zmienić jakiś element np. szablonu. O ile jeszcze sposób na modyfikacje grafiki moża jeszcze przeskoczyć to naprawienie nawet prostego błędu okazuje się już nie takie proste. A darmowe rozwiązanie, w jednej minucie zamienia się w koszt setek, a nawet tysięcy złotych. Rozwiązaniem jest założenie sklepu w miejscu gdzie codziennie ktoś nad nim pracuje i kontroluje jego działanie. Oczywiście polecamy nasze rozwiązanie mSite.pl :) Wracając do meritum sprawy, nie zlecałbym realizacji sklepu osobie która zajmuje się tym po godzinach. Sklep Internetowy to poważna sprawa. Oczekujesz sprzedaży, szanuj siebie i swojego klienta. Okaż ten szacunek poprzez dobrze działajacą i stabilnie aplikacje. Wiesz, że 80% przychodów generują stali klienci? To właśnie oni chcą o każdej porze dnia i nocy wejść na sklep i mieć pewność, że zawsze będzie działał. Awaria trwająca trzy dni potrafi zniweczyć efekty 3 miesięcy pracy. Dlatego ten często lekceważony aspekt stawiam na pierwszym miejscu.

2. Telefon kontaktowy - gdy widzę sklep internetowy który nie ma numeru telefonu, lub do którego nie mogę się dodzwonić od 3 dni zapala mi się czerwona lampka. Myślę, że każdemu by się zapaliła. Zamówie towar i czekam w niepewności czy otrzymam paczkę. Nie pozwól klientowi na taką niepewność, daj mu możliwość skontaktowania się i zapytania co się dzieje, lub dopytania się o towar.

3. Skupianie się na promocji, a nie na treści - przygotuj się do bitwy o klienta.
Oczywiście wiadome jest reklama dzwignią handlu. Jednakże, nim zaczniesz wydawać pieniądze na reklame zadbaj aby Twoje produkty zawierały estetyczne zdjęcia, unikalne i wartościowe opsiy. Nie żałuj klawiatury, napisz coś od siebie. Jeżeli oczekujesz, że przeklejając opis produktu od producenta tworzysz coś fajnego, wiedź że jesteś w Wielkim Błędzie. Zaskocz klienta, ciekawą treści - gwarantuje opłaci się. Docienią to zarówno wyszukiwarki które są najlepszą formą promocji, jak i klienci. Kiedy już zaczniesz reklamowanie swojego sklepu, współczynnik konwersji sprzedaży będzie znacznie wyższy.

4. Zdobądz swoich fanów
Łatwo powiedzieć, cieżej wykonać. Nic bardziej mylnego, jest na to wiele sposobów. Chcesz sprzedawać ubrania, a może tłumiki do samochodów lub wiertarki udarowe? Znasz się tym? Jeżeli nie to zostaw to w spokoju i zajmij się nawet sprzedażą makarony ważne aby się to lubił i sie na tym znał. Założ blog lub fanpage na facebooku lub google plus, a najlepiej tu i tu. Podziel się swoją unikalną wiedzą z znajomymi, i innymi osobami. One odwdzięczą Ci sie podzielem się twoim blogiem dalej. Tak oto buduje się sieć społecznościową. Napisz artykuł i udostępnij go za darmo. Napisz w nim swoje zdanie i nie bacz na poprawność "polityczną" branży. Uważasz, że Twój makaron jest lepszy, a inne to chemia? Udowodnij to i pokaż że tak jest. Zrób coś co przekona ludzi, że wiesz o co chodzi w tym co sprzedajesz.

5. Postaw się, a zastaw się.
Czyli otwieram małą księgarnie, a odrazu chce konkurować z Amazonem. Spokojnie, nawet giganci zaczynali ostrożnie. Z prowadzeniem sklepu internetowego jest jak z prowadzeniem samochodu, szybka jazda jest fajna ale na krótką metę. Obmyśl stretegię działania, zastanów się co chcesz osiągnąć. Sprawdź czy Twój sklep jest już przygotowany do większego wejścia w promocje. Wróć do powyższych punktów 1-4. Uzbrój się w cierpliwość i zacznij konsekwentnie realizować swoje działania.

6. Zamień się małego naukowca
Poszukaj w swoim sklepie czegoś więcej niż oczekiwania wyłącznie na zyski, zacznij liczyć konwersje. Wydałem w tym miesiącu 100 zł na reklame, a zarobiłem 150 zł, ale w poprzednim nie wydawałem nic i zarobiłem 135 zł. Moment moment czy aby to dobry kierunek? Wiadomo, reklama procentuje, sprawdz czy jak w kolejnym miesiącu wydasz 100 zł czy zarobisz 170 zł, jeżeli tak to nie jest źle, bo znakiem to ze klienci wracają lub poprawiasz skuteczność w inny sposób. Jeżeli jednak poziom jest cały czas ten sam - zastanów się na poprawą koncepcji promocji. Przyjrzyj się czy wszystko na sklepie jest jasne. Postaw się w roli kupującego pomyśl czego on może chcieć.

Słowo na koniec
Mam nadzieje, że powyższe wskazówki przybliżyły Tobie temat jak założyć sklep internetowy. Jako pasjonat technologii e-commerce i wieloletni obserwator wiem, że sukces tkwi w podejściu całościowym do tematu, a nie koncentracji sie na samej technologii. Od tego jesteśmy my, lubimy godzinamy grzebać w kodzie aby wynaleźć tam kilka niepotrzebnych znaczków. Zajmij się sprzedażą i obsługą swoich klientów, a kwestie techniczne zostaw tym co naprawdę to lubią.

 


Artur Samojluk
http://msite.pl
Masz pytania? Zadzwoń lub napisz
(89) 624 05 22    pon-pt 8.00-16.00

Wróć do strony głównej »